  • Data: 2018-06-13 09:16:10
    Temat: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Naszło mnie takie pytanie. W jaki sposób rezystor w fajce zapłonowej
    wpływa na zmniejszenie zakłóceń generowanych przez zapłon?

    Domyślam się, że żeby zmniejszyć zakłócenia (czyli dU/dt) musi powstać
    obwód RC, ale gdzie jest pojemność? Czy to pojemność przerwy w świecy?

    Co w ogóle promieniuje te zakłócenia? Przewód zapłonowy robi za antenę?

    Czemu montuje się te rezystory w fajkach (i świecach), a nie w cewce? Czy
    bliskość rezystora do świecy ma jakieś znaczenie?

    Czemu producenci stosują różne wartości w zależności od pojazdu (widziałem
    1k, 5k, 10k)? Od czego to zależy?

    Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]