  • Data: 2019-10-01 11:53:19
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-01 o 11:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    ..

    511378

    > Niekoniecznie.
    >
    > Nadajniki na Slezy maja razem z megawat,
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_%C5%9Al%C4%99%C5%
    BCa

    > A pod masztem ludzie chodza, komorki uzywaja, nadajniki same maja multum
    > elektroniki, w schronisku kasa fiskalna dziala.

    Ale tu chodzi o zakłócenia transmisji między dwoma radiami, w konkretnym
    paśmie. Nie zakładam, że taki mobilny sygnalizator do wahadła na drodze
    łączy się z tym drugim za pomocą kabla, to już nie te czasy. Przy okazji
    jakichś robót wokół mnie, widuje takie sygnalizatory: 2 niezależne
    urządzenia, na kółkach, bez kabli między nimi. Musi jakoś się
    komunikować bezprzewodowo. Podejrzewam, że w jakim pasmie "free" czyli
    np. 70m - 433MHz. Nadajniki pewnie nie są jakiś kosmicznych mocy,
    odbiorniki muszą mieć być dostosowane do odbierania tak niskiego poziomu
    sygnału. Jak ktoś wpuścił tam tyle watów w to pasmo, to przesterowało
    odbiorniki, pewnie był chwilowy zanik komunikacji/synchronizacji i
    sygnalizator "niesparowany" z drugim prawidłowo dał żółte.

    Wg mnie koleś zaprezentował prawidłowe działanie sprzętu, a nie jego
    wadę konstrukcyjną.

    > Anteny pewnie tak dobrane, zeby promienowac w poziomie, ale i cos tam
    > pewnie na dol dochodzi.
    >
    > Hm, wziac swietlowke i zobaczyc czy swieci, czy raczej jakis harvester
    > zrobic i zobaczyc ile wyciagnie  ? :-)

    Świetlówką to można się pobawić, ale nie da się nią nic zmierzyć :P

    > Chyba nawet wiecej, ale to dla licencjonowanych amatorow i raczej nie
    > dla wszystkich.
    >
    > Ale cos tam mowia, ze 50W to ma ?

    Posłuchaj, nagrywający mówi "raptem 50W"

    Ta norma określa sposoby pomiaru odporności na zakłócenia EM: PN-EN
    61000-4-3
    Ktoś ma taka normę pod ręką? Bo można kupić za 120 złotych, albo
    poczytać w czytelni za 20,70 ;)
    http://sklep.pkn.pl/pn-en-61000-4-3-2007p.html

    Interesuje mnie moc generatora sygnału zakłócającego w paśmie 433MHz
    1200MHz i 144MHZ (odpowiednio pasma krótkofalarskie: 70cm, 23cm i 2m)

    --
    viktorius