  • Data: 2019-10-01 12:21:33
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2019-10-01 o 11:25, J.F. pisze:
> [...]
    BCa

    >Ale tu chodzi o zakłócenia transmisji między dwoma radiami, w
    >konkretnym paśmie. Nie zakładam, że taki mobilny sygnalizator do
    >wahadła na drodze łączy się z tym drugim za pomocą kabla, to już nie
    >te czasy. Przy okazji jakichś robót wokół mnie, widuje takie
    >sygnalizatory: 2 niezależne urządzenia, na kółkach, bez kabli między
    >nimi. Musi jakoś się komunikować bezprzewodowo. Podejrzewam, że w
    >jakim pasmie "free" czyli np. 70m - 433MHz.

    Bardzo mozliwe.

    >Nadajniki pewnie nie są jakiś kosmicznych mocy,

    Do kilometra to z grubsza PMR wystarczy, jakies 0.5W.
    A jak pasmo waskie, to moze i jeszcze mniej.

    >odbiorniki muszą mieć być dostosowane do odbierania tak niskiego
    >poziomu sygnału.

    Hm, podejrzewam, ze "normalnego".
    Zrobic odbiornik na niska moc to trudno, kosztownie, upierdliwie, itp.
    Najprostsze byly chyba anteny kierunkowe ... i najlepsze.
    Troche trudno ocenic czy legalne po stronie nadajnika :-)

    A zejsc istonie z czuloscia ... cos w rodzaju Spread Spectrum ?

    > Jak ktoś wpuścił tam tyle watów w to pasmo, to przesterowało

    Ale skad wiadomo, ze to "tyle watow"

    >odbiorniki, pewnie był chwilowy zanik komunikacji/synchronizacji i
    >sygnalizator "niesparowany" z drugim prawidłowo dał żółte.

    Tak ogolnie to chyba dobrze zrobili, bo zolte wlacza migiem :-)
    Jeszcze mozna by zegary synchronizowac - godzinka utraty lacznosci nie
    bylaby tragiczna ..

    >Wg mnie koleś zaprezentował prawidłowe działanie sprzętu, a nie jego
    >wadę konstrukcyjną.

    Ale trafil w te czestotliwosc ? Bo jesli zaklocal "na wszystkich
    pasmach", to juz gorzej.
    No i udalo mu sie zapalic zolte, a jakby zapalil zielone ... to juz
    chyba wada.

    >Świetlówką to można się pobawić, ale nie da się nią nic zmierzyć :P

    Jesli zaswieci, to dowod bedzie dobitny :-)
    Tylko swietlowki chyba malo czule na 100 i 500MHz.

    No i wchodzi sie tam w dzien, albo jakies szczelne pudlo na swietlowke
    by trzeba zabrac, albo poczekac do nocy i schodzic o latarce ...
    No - jest jeszcze wersja zjechac rowerem z dynamem :-)

    >Posłuchaj, nagrywający mówi "raptem 50W"

    A faktycznie, fonie mialem wylaczona.

    Ale to dochodza inne pytania:
    -co on tam mial - jakis faktycznie radioamatorski nadajnik 50W ?
    -czy tylko CB z dopalką ... albo i bez dopałki. Przyciskow na
    mikrofonie duzo, wiec chyba nie tylko CB

    -w pasmo trafil, czy byle jaki kanal ... i czestotliwosc mocno rozna,
    a jednak zatyka ...

    J.