  • Data: 2019-01-09 16:01:26
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 06:39:35 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > Tak, pcha. W skrzyni z paskiem zbudowanym z blaszek ktorych dolna czesc ma ksztalt
    scietej litery V i po bokach ma opaski.

    No dobra. Sam się zastanowiłem o oto co wymyśliłem: Trzeba oddzielnie
    traktować dwa elementy - stos blaszek i pierścienie na które blaszki są
    nanizane. Pierścienie pracują na rozciąganie, cały czas. Stos blaszek na
    części napędu "pchającej" rzeczywiście pcha i zachowuje stateczność na
    wyboczenie na skutek właściwie dobranej wysokości stosu do jego
    szerokości i dużej płaskości blaszek. Na części napędu "rozciąganej"
    oczywiście nie przenosi siły rozciągającej. Pierścienie, na skutek
    "pływającego" kontaktu z blaszkami nie przenoszą sił wzdłużnych. Zatem
    cała moc w takiej przekładni jest przenoszona przez ten fragment stosu
    blaszek który jest ściskany. Oczywiście, w tym samym czasie pierścienie
    są rozciągane, stąd konfuzja.
    --
    Jacek
    I hate haters.