    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: C64 i karta SD
    Date: Mon, 29 Aug 2016 18:13:24 +0200

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Niezupełnie. Jako tako, oba komputery posiadają własny system
    >operacyjny, ten z C64 ma nawet nazwę - Kernal (nie kernel)

    Z tym, ze ten z Atari, to nie znal sie na dyskach wcale. Mial ekran,
    klawiature, magnetofon chyba ... i budowe umozliwiajaca rozszerzanie
    systemu o inne urzadzenia.

    >Stacje więc mogą pracować niezależnie od komputera, do tego stopnia,
    >że komputer zadaje urządzeniu jakieś zadanie, a sam robi swoje, jakby
    >stacji nie było, sprawdza tylko, czy zadanie zostało ukończone.
    >Umożliwia to dzięki temu, np. odtwarzanie sampli i online ich
    >doczytywanie, normalnie, transmisja z dyskiem opiera się o przerwania
    >i bez odpowiedniego oprogramowania tejże w tym przypadku, takie
    >doczytywanie było by utrudnione, bądź nawet niemożliwe.

    W Atari (8-bit) raczej nie, ona prosta byla.

    >Bardzo nieekonomicznie...
    >Komoda 1541, sektory 256 bajtów, dwa pierwsze linkują do następnego,
    >gdy pierwszy zerowy, to drugi podaje, ile bajtów wchodzi do pliku.

    Akurat ekonomia podobna, jak w innych rozwiazaniach.
    Zawsze gdzies musisz pamietac numer nastepnego bloku, i zyskac mozesz
    tylko zwiekszajac dlugosc bloku (ale wtedy tracisz na koncowkach).
    Wada Atari byla ta liczba 125 - taka jakas nieokragla :-)

    >Przypuszczam, że wątpię, by tak było. wydaje mi się, że to idzie na
    >poziomie plików, a nie struktury systemu plików. Że na karcie
    >zapisany jest obraz dysku i wszelkie operacje opierają się o obraz
    >dysku.

    Mozliwe, ale to utrudnia wspolprace z pecetem. Trzeba pisac program
    obslugujacy ten wirtualny system plikow na windows/dos/linux/itp.
    Az by sie prosiło zrobic to inaczej, szczegolnie ze architektura od
    strony Atari chyba nie przeszkadza.

> [...]
    >przerwy dłuższej, niż 4 bity zerowe, jeśli, to wtrącana jest jedynka,
    >trochę jak w Packet-Radio. Ale na razie nie ma.
    >Nadmienię przy okazji, że stacja 1570 (jednonapędowa jednostronna) i
    >1571 (jednonapędowa dwustronna) i 1572 (dwunapędowa, czytałem, ale
    >nigdy nie widziałem), mają, dzięki rozbudowanemu kontrolerowi,
    >możliwość pracy z kodowaniem MFM, dzięki czemu umieją, po
    >przestawieniu w odpowiedni tryb, odczytać (zapisać też OIDP)
    >dyskietki 360 kB formatowane i zapisane w pececie (1570 raczej nie
    >obie strony, ale formatowano w pecetach jednostronnie też).

    I to wlasnie mnie martwi - pelna emulacja dosc skomplikowana bedzie

    J.